otevřenost a transparentnost radnice městského obvodu Ostrava-Jih

13. 03. 2017 15:49:48
Chtěl jsem říci zastupitelům dne 14.3.2017 své názory, ale vzhledem k tomu, že by to slyšelo jen 45 předem rozhodnutých zastupitelů, volím k jejich interpretaci tuto formu, kterou mohu oslovit mnohem více lidí.

Ve třetím, posledním občanům povoleném příspěvku do diskuse, bych se rád opět vyjádřil ke dvěma radnicí často zmiňovaným slovům, kterými jsou TRANSPARENTNOST a OTEVŘENOST.
Vím, že já jsem persona non grata, lidově osina v zadku a mnohým se zježí chlupy v zátylku, jen co vidí můj email nebo slyší můj hlas. Ale proč to všechno? Protože jsem si dovolil chtít po radnici, aby naplnila význam slov transparentnost a otevřenost? Nebo proto, že se nebojím říct svůj názor nahlas a slušně asertivně argumentovat? Nebo protože se mi nelíbí slova typu: My můžeme a tak to prostě uděláme! vznášena místo odpovědi na dotazy?
Ať tak či tak, vedení tohoto obvodu, mou osobu vymazalo z virtuálního světa a skrývají přede mnou veškerou komunikaci a na dotazy nereagují. To je ta slibovaná otevřenost radnice? Samozřejmě, že nikde není dáno zákonem, aby starosta a další reagovali na občany na fcb, ale jsem snad občan nižší kategorie, protože mám jiný názor? Zřejmě ano a upřímně jsem si už na to zvykl, ale co mne překvapuje stále, je skutečnost, že takových občanů stále přibývá, respektive každý, kdo si dovolí veřejně kritizovat kroky, o kterých si myslí, že jsou špatně, je představiteli obvodu mazán. Místo toho, aby jim odpovědní své kroky objasnili, tak je prostě smažou a zablokují. Toto je otevřenost?
A co teprve fcb profil Městský obvod Ostrava-Jih. Bojím se, že starosta po mých řádcích, tak jako smazal svůj politický profil, když jsem si dovolil polemizovat na téma, zda je morální blokovat na profilu starosty občany, jen kvůli dotazům "proč?", nařídí smazání i tohoto profilu a opět to doprovodí tvrzením, že tak činí, protože si někteří občané spletli pojem demokracie, přesto budu pokračovat. Ve světě internetu je zcela logické, že velká část institucí jich využívá a je dobře, že městský obvod Ostrava-Jih není vyjímkou. Jen je smutné, že nepochopil možnosti zpětné vazby, kterou facebook umožňuje a uchýlil se k totální cenzuře hlasů občanů, kteří mají tu smůlu, že si všímají i nepříjemných stránek života v obvodu. Místo, aby s takovými občany byla vedena diskuse, taková o které stále a často hovoří starosta Bednář, jsou jejich komentáře mazány a ponechávány pouze chvalozpěvy. I to je řešení komunikace s občany, rozhodně to ale nemá nic společného s otevřeností a transparentností.
Transparentnost utrpěla velkou ránu, když smlouvy byly převedeny do registru smluv a již je obvod nezveřejňuje na svých stránkách. Bohužel nikoho nezajímá, že tento portál je zcela nesystémový a smlouvy jsou tak nepřehledně uspořádány. Nebo možná je to účelem, tak aby občané měli větší problémy se ve smlouvách vyznat. Trochu tomu napovídá i situace, kdy občan žádá právě kvůli této nepřehlednosti elektronickou formou kopie smluv za některé měsíce a radnice městského obvodu Ostrava-Jih účtuje 849Kč za kopie a 978Kč za šest hodin práce při hledání smluv, kdy většina z nich by měla být v elektronické podobě právě v registru. Když si to občan brání, radnice již nepožaduje peníze za imaginární kopie, o kterých není ani zmínky v úředním záznamu z onoho vyhledávání požadovaných materiálů. I takto vypadá slibovaná transparentnost v městském obvodu Ostrava-Jih.

Nikdy se nelze zavděčit všem a nikdy nebude vše fungovat na 100%, protože nikdo nejsme dokonalí. Přesto si myslím, že k slibované otevřenosti a transparentnosti vede pouze cesta diskuse nikoliv cenzury a tvorby Potěmkinových vesnic. Bohužel toto mají v rukou jen zastupitelé a radní a záleží na nich, jak se k tomu postaví. Zda budou diskutovat nebo stavět vesnice.

Autor: Pavel Janík | pondělí 13.3.2017 15:49 | karma článku: 11.76 | přečteno: 271x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostrava

Jan Tichý(Bnj)

Derniéra

Česko je opravdu výjimečná země. Máme v čele místo premiéra derniéra. Jen nevíme, o jakou derniéru jde.

27.8.2022 v 15:19 | Karma článku: 27.63 | Přečteno: 584 | Diskuse

Adam Filák

Příběh mé slezské rodiny, aneb ve škole jsem se o tom neučil a neměl být učen

Hodiny dějepisu vypadaly zhruba takto. Do 19. století u nás nebylo nic. Všichni přišli odjinud. A vytvořili novou společnost. Byli to Češi. Přišli z Čech či Moravy. A proto jsme se učili dějiny Čech. U nás: bezčasí a bezhistoří.

23.12.2021 v 7:00 | Karma článku: 27.94 | Přečteno: 4375 | Diskuse

Mirka Pantlíková

O koťátku s bílými ponožkami

Nestává se často, že když po ránu vyjdete před dům narazíte na něco milého, co vás zaujme na první pohled. A to se mi se mi stalo nedávno.

27.10.2021 v 16:33 | Karma článku: 22.79 | Přečteno: 380 | Diskuse
Počet článků 90 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 491

Jsem fyzioterapeut a mám dvě malé dcery. Zajímá mne dění ve městě, ve kterém žiji a není mi lhostejné, jak vedení obvodu nakládá se svěřenou mocí a poukazuji a budu poukazovat i dále na polopravdy a lži, kterými radnice "krmí" věřejnost pomocí  médií placených z peněz občanů.
Zároveň poukazuji na chyby, kterých se dopouští. Ne proto, abych je špinil, ale proto, aby MĚLI ZPĚTNOU VAZBU a mohli se z ní poučit.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...