Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se mne na co chcete, já na co chci odpovím

Tak se jmenoval zábavný pořad Miroslava Donutila, který jsem velmi rád sledoval. Nyní to však již tak zábavné není, protože se stejným úslovím řídí radní městkého obvodu Ostrava-Jih a to rozhodně není vtipné ba naopak. :-(

Když jsem si prostudoval zápisy z jedníní Rady městkého obvodu Ostrava-Jih, nemohl jsem si v souvislosti se jmenováním ředitele ZŠ a MŠ B.Dvorského nevšimnout zvláštností při hlasování, o čemž jsem psal minule. Nejprve jsem měl v plánu ptát se radních až na jednání zastupitelstva v září, pak jsem však změnil názor a sepsal jsem osm emailů jednotlivým radním. Proč jen osm, když radních je devět? Protože jedinná radní Langrová hlasovala jednak konstantně při všech hlasováních, ale hlavně v souladu s názorem výběrové komise.

Úmyslně jsem nežádal odpověď dle zákona č.106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, protože sice bych odpověď dostal do 15ti dní, ale zněla by jednohlasně, že na důvody hlasování mají radní nárok a není povinnost mi v souladu s tímto zákonem odpovídat, ať se jich zeptám občanskou cestou. Proto jsem u každého radního vypsal dotazy, proč hlasovali PROTI názoru výběrové komise, případně proč se ZDRŽELI, či byli NEPŘÍTOMNI pouze na hlasování o jmenování ředitele.

Zatím mi odpověděli pouze dva. Starosta Bednář a místostarostka Tichánková. Mají můj obdiv za rychlost s jakou mi odpověděli, ten se však brzy rozplynul po přečtení oněch odpovědí. Pominu-li fakt, že velká část obou dopisů je identická, liší se pouze v mužském a ženském rodě pisatele, nejhorší je fakt, že ani jeden neodpověděl na žádný z mých dotazů. Oba se hájí, že neporušili žádný zákon a že jim žádný zákon nepřikazuje své rozhodnutí jakkoliv komentovat. Pak ale nechápu heslo o OTEVŘENOSTI RADNICE, ani starostou často omílané, že on se občanů nebojí a diskutuje s nimi. Bohužel zřejmě přesně podle nadpisu mého článku.

Nevím, zda se dočkám odpovědí ostatních radních a příznám se, že ani nevím, zda se jich dočkat chci, pokud budou stejné jako ty, které jsem již dostal. Sedm dalších frází o hlasování podle nejlepšího svědomí a vědomí od lidí, kteří evidetně žádníé svědomí ani nemají je k pláči. Ale třeba se mýlím a někdo z radních mi konečně napíše, co jej vedlo k tomu, že nedbal doporučení odborníků z výběrové komise nebo proč neměl žádný názor a hlasování se ZDRŽEL či se náhle záhadně na několik minut ZTRATIL.

Někomu to možná příjde jako zbytečné rýpání a hledání kaňky na čistých hávech našich skvělých radních, ale mně nejde o to je pošpinit. Mne zajímají důvody, které jednotlivé radní vedly k nerespektování doporučení skupiny odborníků. Bohužel starosta Bednář, místostarostky Tichánková a Válková, místostarostové Staněk a Dehner a radní Rykala, Hřivňák a Šimík nám v poslední době předvádějí, že oni jsou nad odborníky, oni jsou neomylní a nejchytřejší a cokoliv odborníci navrhnou, mohou radní z pozice moci změnit. Ostatně jsme to už z úst radních nejednou slyšeli: MY MŮŽEME! nebo MOHOU BÝT DVA NÁZORY, ALE TEN NÁŠ JE JEDINÝ SPRÁVNÝ!

Toto však není ta OTEVŘENÁ a TRANSPARENTNÍ RADNICE, kterou nám slibovali a o které tak krásně bájí při každé příležitosti. Nechtěl jsem nic víc než vysvětlení jejich kroků a dozvěděl jsem se jen opětovně, že ONI MOHOU! A to přeci není správné. A mělo by se s tím začít něco dělat!

zde jsou jednotlivé dopisy a odpovědi na ně:
https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.1747958105471838&type=1

Autor: Pavel Janík | pátek 29.7.2016 23:28 | karma článku: 20,99 | přečteno: 612x
  • Další články autora

Pavel Janík

Proč jen se historie musí stále opakovat :-(

Jeden by řekl, že se lidé ze svých chyb poučí. Většinou se to tak děje, ale zrovna u nás na Jihu je to jen nesplnitelné přání,alespoň co se radních týká.

7.1.2019 v 22:03 | Karma: 8,72 | Přečteno: 387x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Víra ve změnu a následná realita

Je smutné, že se starosta městského obvodu Ostrava-Jih pravidelně chvástá jak s občany diskutuje a jak jim pomáhá při řešení problémů. Bohužel já jsem měl opakovaně smůlu.

16.7.2018 v 10:40 | Karma: 6,91 | Přečteno: 268x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

A zase ten starosta...

Dlouho jsem nepsal, protože jsem nejprve musel vyřešit potřebu některých lidí dokázat mi, jak to chodí se svobodou slova, když má člověk vlivné přátelé a moc. Dnes jsem však už nevydržel a zase se pokusím vypsat svůj názor.

8.6.2018 v 0:16 | Karma: 12,60 | Přečteno: 516x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Omluva řediteli ZŠ a MŠ B.Dvorského panu Mgr. M.Kosíkovi a pedagogům

Každý má právo na svobodu slova, ale vždy se může stát, že psaná forma nemusí být vždy pochopena tak jak je myšlena.

25.4.2018 v 20:31 | Karma: 12,69 | Přečteno: 1245x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Zásady - k čemu? Zbytečnost!

Nedávno jsem zde přemýšlel, k čemu je starosta, který neví o důležitých věcech v obvodu. Dnes nechápu, proč radnice schvaluje Zásady, když se jimi neřídí :-(

28.11.2017 v 12:27 | Karma: 9,48 | Přečteno: 395x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

K čemu máme na Jihu starostu?

Zařekl jsem se, že už nebudu stav Jihu komentovat, ale po včerejším vystoupení starosty městského obvodu Ostrava Jih to jednoduše nejde.

31.10.2017 v 12:09 | Karma: 12,90 | Přečteno: 524x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Jak utratit peníze daňových poplatníků a zastrašit nepohodlné

Již dva roky se radní na Jihu s ničím nemazlí. Kdo nejde s nimi, je proti nim a není žádná cena, kterou by za zničení oponentů nezaplatili, zvláště když to platí daňoví poplatníci.

13.7.2017 v 10:50 | Karma: 21,95 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Zákon č.106/1999Sb versus radnice Ostrava-Jih

Zákon o svobodném přístupu k informacím dává občanům právo získat informace zdarma, s vyjímkou poplatku za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací.ÚMOb Ostrava-Jih jej však evidentně zneužívá k zastrašení příliš zvědavých občanů.

15.6.2017 v 21:57 | Karma: 14,38 | Přečteno: 303x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

4 - 3,5 - 1,1 = šikovnost radních ve lhaní

Mámé to ale šikovné radní na tom Jihu. Minimálně v tom, že se ani nečervenají, když lžou a vymýšlejí si.

8.6.2017 v 23:13 | Karma: 19,83 | Přečteno: 793x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Za koho "kopu" a proč

Dnes jsem se dozvěděl, že údajně všichni vědí, za koho kopu a již nikoho z občanů nezajímají mé lži. Bohužel jméno "trenéra" ani které konkrétní lži má pán namysli, jsem se nedozvěděl. I takto se dnes diskutuje.

15.3.2017 v 18:00 | Karma: 13,86 | Přečteno: 426x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Příběh o koncepci školství a příběh o úspoře za sečení trávy

Chtěl jsem říci zastupitelům dne 14.3.2017 své názory, ale vzhledem k tomu, že by to slyšelo jen 45 předem rozhodnutých zastupitelů, volím k jejich interpretaci tuto formu, kterou mohu oslovit mnohem více lidí.

13.3.2017 v 17:53 | Karma: 14,49 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Chování radních a "povinnosti" radních i zastupitelů

Chtěl jsem říci zastupitelům dne 14.3.2017 své názory, ale vzhledem k tomu, že by to slyšelo jen 45 předem rozhodnutých zastupitelů, volím k jejich interpretaci tuto formu, kterou mohu oslovit mnohem více lidí.

13.3.2017 v 16:51 | Karma: 14,49 | Přečteno: 332x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

otevřenost a transparentnost radnice městského obvodu Ostrava-Jih

Chtěl jsem říci zastupitelům dne 14.3.2017 své názory, ale vzhledem k tomu, že by to slyšelo jen 45 předem rozhodnutých zastupitelů, volím k jejich interpretaci tuto formu, kterou mohu oslovit mnohem více lidí.

13.3.2017 v 15:49 | Karma: 11,76 | Přečteno: 271x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Shrnutí "kauzy tráva"

v.z.2015-18:předpokládaná cena 95,2mil.Kč za 408ha -- zrušeno v.z.2015-16:cena 26,5mil.Kč za 393ha + peníze za služby externích firem - tráva i metr vysoká, v.z. 2017-18:cena cca 60mil.Kč za 304ha 2015-18 = 86,5mil.Kč za 304ha

8.3.2017 v 14:01 | Karma: 13,24 | Přečteno: 380x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

dnešní bizar na Jihu

Radní Rykala hlásá překvapení a smutek z rezignace ředitelky Klímové a vidí za tím politický boj, radní Hřivňák se z toho raduje a starostu Bednáře štve politika hanění a urážení a nebude ztrácet čas kritikou jiných ... bizarní

2.3.2017 v 22:49 | Karma: 15,83 | Přečteno: 498x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Rykallas

Kdysi běžel v TV americký nekonečný seriál Dallas a tenkrát by nikoho nenapadlo, že se někdy i v Ostravě něco podobného odehraje, jen s tím rozdílem, že nepůjde o ropu, ale o pocit absolutní moci mladého ...

22.2.2017 v 22:24 | Karma: 19,44 | Přečteno: 563x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Další chytrý člověk nezvládl boj s hlupáky,co mají moc :-(

Pokud si někdo na radnici dělá čárky za jednotlivé "hlavy", které se jim podařilo srazit, mohou si udělat další. Měli by si však uvědomit, že ničit moudré a schopné lidi jim z dlouhodobého hlediska úspěch nepřinese.

20.2.2017 v 22:57 | Karma: 25,89 | Přečteno: 1572x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Zefektivnění práce radnice městského obvodu Ostrava-Jih

Jak je to ve skutečnosti s tzv. zefektivňováním práce radnice, jak označovalo vedení radnice "vyhazovy" a rušení pracovních pozic v počátku roku 2016?

3.2.2017 v 19:11 | Karma: 14,97 | Přečteno: 245x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Optimalizace školství v podání radnice městského obvodu Ostrava-Jih

V listopadu 2015 zastupitelé městského obvodu Ostrava-Jih rozhodli o zrušení ZŠ a MŠ Mitušova 8 v Ostravě-Hrabůvce, které radní obhajovali jako nutný krok OPTIMALIZACE ŠKOLSTVÍ v obvodu.

3.2.2017 v 17:43 | Karma: 10,73 | Přečteno: 252x | Diskuse| Ostrava

Pavel Janík

Sebestřednost či jen blbost?

Kdo zná radního Rostislava Hřivňáka nebyl překvapen přepisem části jeho odpovědí v časopise Týden, kdo se s ním však střetává poprvé, zřejmě se nestačí divit.

10.1.2017 v 12:20 | Karma: 21,46 | Přečteno: 1098x | Diskuse| Ostrava
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 503x
Jsem fyzioterapeut a mám dvě malé dcery. Zajímá mne dění ve městě, ve kterém žiji a není mi lhostejné, jak vedení obvodu nakládá se svěřenou mocí a poukazuji a budu poukazovat i dále na polopravdy a lži, kterými radnice "krmí" věřejnost pomocí  médií placených z peněz občanů.
Zároveň poukazuji na chyby, kterých se dopouští. Ne proto, abych je špinil, ale proto, aby MĚLI ZPĚTNOU VAZBU a mohli se z ní poučit.

Seznam rubrik